Založ si blog

CORDARONE -superliek alebo superbiznis „NIEKEDY SO SMRTEĽNÝM KONCOM“

Cordarone 200 mg patrí do skupiny liekov nazývaných antiarytmiká. Držiteľom rozhodnutia o registrácii je santi-aventis Slovakia s r. o., Einsteinova 24, 851 01 Bratislava. Výrobcom je Sanofi-Aventis, Riels I, Viabrea, Španielsko.

Keď mi lekár vo Východoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Košiciach vo februári 2019 tento liek (po kontrole kardiostimulátora) predpísal, potešil som sa, dúfajúc, že spolu s ďalším antiarytmikom Betalocom mi pomôže zmierniť problémy súvisiace s takmer 6 rokov trvajúcou srdcovou arytmiou.

Podľa odporúčaní lekára som mal prvých 10 dní uživať denne 3 tablety, potom už len po jednej tablete denne. Príbalový leták som prvé dni nečítal. Začal som ho čítať až po niekoľkých dňoch, keď sa začali prejavovať prvé nepriaznivé účinky (nočné mory, poruchy spánku, trasenie, silné závraty a slabosť). A tak som sa v príbalovom letáku dočítal, že častým vedľajším účinkom, ktorý môže postihovať menej ako 1 z 10 ľudí patria:

-Poruchy štítnej žľazy, niekedy so smrteľným koncom.

-Akútne poruchy pečene, niekedy so smrteľným koncom.

-Pľúcna toxicita, niekedy so smrteľným koncom.

Po prečítaní týchto častých vedľajších účinkov som sa poradil so svojim kardiológom, ktorý mi odporučil neužívať 10 dní po 3 tablety denne, ale len jednu tabletu denne. Po niekoľkých dňoch som Cordarone prestal užívať a pokračoval v liečbe Betalocom. Teraz som však na rozpakoch: urobil som správne rozhodnutie? Kto mi poradí, komu budem môcť dôverovať?

Týmto príspevkom sa snažím upozorniť pacientov, hlavne seniorov, ktorí často príbalové letáky nečítajú, slepo dôverujúc lekárom, ktori

im lieky predpísali. Pravdepodobne sa tiež spoliehajú na Hypokratovu prísahu ktorá lekárov „vystríha od všetkého, čo by bolo na škodu nemocného a nepodá nikomu smrtiaci prostriedok“.

Impulzom k napísaniu tohoto blogu bol aj článok Pavla Štrbu (Aktuality.sk 5.8.2019): „Horšie ako Vietnam, nehody aj zbrane. Ako Američanov potichu zabíjajú lieky.“ (Opiáty v USA zabíjajú viac ako autonehody. Aj u nás to však začína byť problém.) Opiátová kríza v USA znížila priemerný vek dožitia o jednu celú desatinu.

Ako 79 ročný ŤZP dôchodca spomínam na časy pred rokom 1989 keď“zlý socani a komančovia“ zaviedli antihumánny systém bezplatného zdravotníctva (aj školstva) a až reformy ministra zdravotníctva R. Zajaca, za druhej vlády M. Dzurindu nám ukázali, že až privatizácia, nielen zdravotníctva, je ten správny liek na boľačky socializmu.

MH SR podpísalo 20. 12. 2012 Memorandum o porozumení s kanadskou spoločnosťou EUROPEAN URANIUM RESOURCES Ltd.

20.10.2023

Táto spoločnosť mala záujem o ťažbu najväčšieho a najkvalitnejšieho slovenského uránového ložiska – Košice-Jahodná. Predbežná štúdia uskutučniteľnosti preukázala veľký ekonomický potenciál ložiska: -zásoby uránu 12 650 – 18385 ton U3O8 -finančná hodnota ložiska (NPV) dosahuje 276 miliónov USD -návratnosť investície (payback) – 1,9 roka Tieto [...]

Peter Žiga Podpredsedom NR SR?

19.10.2023

12.marca 2013 denník SME uverejnil príspevok „K NOVELE O LOŽISKÁCH…“ v ktorom autori novely Geologického zákona navrhujú zrušiť právo obcí, miest a samosprávnych krajov odmietnuť prieskum rádioaktívnych surovín. Keďže som 40 rokov pracoval ako ložiskový geológ pri prieskume aj ťažbe uránových aj iných ložísk, reagoval som na túto nehoráznu [...]

V novembri 2012 malo Slovensko na dne mora poklad v hodnote 180-200 miliárd USD. Aká je dnes?

13.09.2023

Podľa TASR z 8.9.2023 Rozpočtová rada varauje pred bankrotom a vyzýva politikov na upratanie spoločných financií. Prezident Rady pre rozpočtovú zodovednosť(RRZ) Ján Tóth pre rok 2023 odhaduje, že výdavky tá vyššie ako príjmy o 6,8 miliardy eur, deficit tak dosiahne 5,5%. Pred 10 rokmi PRAVDA (3.11.2012) uverejnila správu: „Slovenské dno v Pacifiku nás stálo už viac [...]

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

Milan Tréger

O problémoch geológie a baníctva, ekonomiky a politiky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 404
Celková čítanosť: 1751131x
Priemerná čítanosť článkov: 4334x

Autor blogu

Kategórie

Archív

Odkazy