Aj na Nižnej Boci sa porušujú ústavné práva vlastníkov

21. mája 2018, Milan Tréger, Nezaradené

Napriek tomu, že podľa čl.12 Ústavy SR „Základné práva a slobody sa zaručujú všetkým bez ohľadu na pohlavie, rasu,…..majetok, rod alebo iné postavenie a nikoho nemožno z týchto dôvodov poškodzovať, zvýhodňovať alebo znevýhodňovať“ a podľa čl. 20 „Vlastnícke právo všetkých vlastníkov má rovnaký zákonný obsah a ochranu“, na Nižnej Boci, nielen na východnom Slovensku, ako by pre bohatých a vplyvných, Ústava neplatila. A pritom ide o tie isté ľudské práva a slobody, ktoré už v roku 1776 v Deklarácii nezávislosti sformuloval tretí prezident USA Thomas Jefferson.

Aké mám dôvody pre takéto tvrdenie? Včera som sa dozvedel, že naša záhradka pred rodným domom, ktorú vlastníme spolu so sestrou, je zasypaná vrstvou štrku a kamenia, ktorú na náš pozemok, bez nášho vedomia a súhlasu povolili navoziť susedia (z Bratislavy), ktorí prerábajú starú banícku drevenicu. Pritom v Katastri nehnuteľností je uvedené, že vlastníkom záhradky som ja a moja sestra, ktorá v Nižnej Boci žije a ktorú vôbec neupozornili na svoj protiprávny zámer. Keď ma sestra o tomto informovala, bol som na pokraji infarktu (som 78 ročný dôchodca ŤZP, po onkologickej chorobe a 5 ročnej liečbe srdcovej arytmie).

Teraz sa zamýšľam nad ďalším postupom (oznam polícii, súd?), ale zvážiac dôveryhodnosť našej polície a súdov, som na rozpakoch. Kto mi poradí?