Pravda sa bojí pravdy a nerešpektuje čl. 26 Ústavy SR

5. marca 2015, Milan Tréger, Nezaradené

Včera o 16:05 hod. som v Blogu Pravdy publikoval článok Ad.:“Otvorený list ministrovi obrany SR, vláde SR a prezidentovi SR“, teda môj pozitívny postoj k autorovi listu a jeho názoru. Na môj dotaz, prečo po zhruba troch hodinách môj blog zmizol, som od Administrátora Blogu dostal túto odpoveď: „Dobry den, nezmizol, len sme nepromujeme na titulnej strane, nepovažujeme ho za vas nazor, ale za kopiu clanku ineho autora. Admin.“

Túto odpoveď považujem za nekorektnú a zavádzajúcu z nasledovných dôvodov:

1. Ústava SR definujúca v čl. 26 politické práva občanov uvádza: (1) Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené. (2) Každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, písmom, tlačou, obrazom alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu. (3) Cenzúra sa zakazuje.

Mám dojem, že Administrátor Blogu Pravdy si čl.26 Ústavy SR vysvetľuje ináč, ako ja. Možno sa mýlim?

2. Je pravda, že z listu Roberta Bačinského som citoval niktoré pasáže, ktoré som považoval za mimoriadne dôležité a s ktorými som vyjadril súhlas v úvode svojho blogu. Nemyslím si, že táto citácia bola pravým dôvodom vylúčenia môjho blogu, tým viac, že tento „Otvorený list…“ som v Pravde nenašiel. V závere blogu som tiež uviedol, že sa nedá vylúčiť, že reakciou na „Otvorený list…“ R. Bačinského mohla byť žiadosť vyše 12 000 mladých Slovákov, ktorí odmietajú slúžiť v armáde SR v prípade možnej vojny medzi NATO a Ruskom. Alebo tých žiadostí je už viac ako 12 000?

Z týchto dôvodov žiadam publikovať môj blog zo 4. marca 2015 v pôvodnom znení.