Ad. : „Otvorený list ministrovi obrany SR, vláde SR a prezidentovi SR“

4. marca 2015, Milan Tréger, Nezaradené

Keďže v niektorých predošlých blogoch som navrhoval vyhlásenie referenda o vystúpení SR z NATO a EÚ a vyhlásenie štatútu neutrálneho štátu, veľmi ma potešil citovaný „Otvorený list…“, ktorý napísal rtn. v.z. Robert Bačinský. Týmto listom, (uverejneným v časopise ZEMaVEK), R. Bačinský žiada o odobratie vyznamenania NATO a vyznamenania MO SR za vojenské operácie, ktorých sa zúčastnil pod hlavičkou NATO v Kosove.

V liste R. Bačinský o.i. píše: „Vraciam dve spomínané vyznamenania, pretože sa nesmierne hanbím za svoju službu v tej najzločineckej a najneľudskejšej organizácii, aká bola kedy založená, a pretože sa mi hnusí diktátorská politika USA, ktorú po celom svete pre svoje sebecké záujmy stále častejšie presadzuje aj pomocou NATO. Máte pravdu, som inšpirovaný mojím hodnostne vyšším kolegom pánom pplk. Marekom Obrtelom z armády ČR. V plnej miere súhlasím s jeho názormi. Verím, že nás, ktorí sa Vám obrátime chrbtom, bude stále viac a viac. U mňa už nemáte žiadnu autoritu a pohŕdam Vami – politici SR, vrátane prezidenta SR, pretože ste učebnicovým príkladom pokrytectva, nekompetentnosti, neschopnosti a análnej akrobacie. Pohŕdam Vami, pretože Vy nemáte ani poňatia, ako to TAM vyzerá. Robíte teda to, čo je Vám blízke – klamete, dávate nepravdivé vyhlásenia, neštítite sa nariadiť informačné embargá a zatajujete informácie, pretože tak Vám to, samozrejme, demokraticky, nariadil Váš Veľký brat a mierotvorca -USA. Tí, ktorí to nevidia, na to majú dva dôvody – nechcú to vidieť, alebo majú žalostne málo informácií.

Toto je môj názor a presvedčenie a dôvod, prečo žiadam o odobratie vyznamenaní. Je to odpor proti všeničiacej politike USA a zabíjaniu miliónov bezbranných ľudí prostredníctvom NATO. A hoci to píšem na záver, je to v prvom rade ospravedlnenie sa, že som aj ja slúžil pre túto zločineckú organizáciu, za čo sa budem hanbiť po zvyšok svojho života.“

Nedá sa vylúčiť, že reakciou na tento list bola aj žiadosť vyše 12 000 mladých Slovákov, ktorí odmietajú slúžiť v armáde SR v prípade možnej vojny medzi NATO a Ruskom.